วันอาทิตย์ที่ 27 ตุลาคม พ.ศ. 2556

Teaching Observation

เขียนโดย Unknown ที่ 11:30



Teaching Observation

Video Record Lesson 


Teacher                          :         การบ้านไม่มีใช่ไหม?
Students                 :         ใช่ค่ะ/ครับ
Teacher                  :         Open you student book to page 41.
                                    :         Look at point 6. Turn your book page 41.
:         Look at the picture.
:         Are you ready?
:         นั่งให้เรียบร้อย
:         Where is your book?
:         Look at the picture. What does Laura do in the morning?
Students                 :         Laura gets up in the morning.
Teacher                          :         Again please.
Students                 :         Laura …. In the morning.
Teacher                          :         The first picture.
Students                 :         อ่อ Laula gets up in the morning.
Teacher                  :         Laula gets up in the morning. Ok and you ธนากร
:         What dose Laula do in the morning?
(ธนากรไม่ตอบ มีนักเรียนเดินเข้ามา 2 คน May I come in please.)

Teacher                          :         นักเรียนดูสิ หลังจาก Laula gets up Laula ทำอะไรอีก
(นักเรียนคนอื่นช่วยกันบอกธนากรว่า jogging)

Tanakron(student)    :         Laula gose jogging in the moring.
Teacher                    :         ต่อไปธันยรัตน์ เขาทำอะไรต่อ gets up,jogging แล้วเขาน่าจะทำอะไรต่อ ?
Students                 :         Had breakfast.
Teacher                    :         ตอบให้เป็นประโยคค่ะ
Students                 :         Laula has breakfast in the morning.
Teacher                    :         ต่อไปคนสุดท้ายนะคะ วีรยุทธ์ What dose Laula do in the
morning.
Weerayud(student)   :         Laula goes to school in the morning.
Teacher                    :         Ok. Look at in the afternoon.
:         What dose Laura do in the afternoon.
                              :         กิตินันท์ What dose Laula do in the afternoon?
                               :         นักเรียนคิดว่า Laula จะทำอะไรเป็นอันดับแรกคะ? น่าจะทำอะไรก่อน
Kitinanstudent)            :         Have lunch.
Teacher                    :         Laula ใช้ Have ได้ไหมคะ?
Students                 :         ไม่ได้
Teacher                    :         ต้องใช้อะไรคะ?
Students                 :         Has
Teacher                    :         ต่อไปธนาคิม Laula ทำอะไรต่อ in the afternoon
Tanakim(student)     :         Laula do homework.
Teacher                    :         Laula ใช้ do ได้ไหม?
Tanakim(student)        :         Laula has homework in the afternoon.
Teacher                    :         นันทพัชร
Nantapat(student)    :         Laula has tea in the afternoon,
Teacher                    :         สุกลทิพย์
Sukontip(student)     :         Laula works on the computer.
Teacher                    :              ต่อไป What dose Laula do in the evening? กิติยา
                                       In the evening
Kittiya(student)       :              Laura watch DVD
Teacher                    :         Watch เติมอะไรลูก Watch เป็นเอกพจน์ ต้องเติมอะไรคะ ?
Kittiya(student)       :              เติม S ค่ะ
Teacher                    :              เติม S ต้องออกเสียงว่า Watches
Kittiya(student)       :              Laura goes to bed in the evening
Teacher                    :              อะ ต่อไปค่ะ วิศรุต
Wisarut(student)      :              Laura plays computer in the evening
Teacher                    :              คำศัพท์อยู่ตรงไหนคะ ?
                                          :         พอดู DVD แล้วคิดว่าเขาน่าจะทำอะไร ?
Students                 :         Shopping
Teacher                    :              ใช้ Verb ตัวไหน เอ้า วิศรุต ตอบเร็วๆ ให้คนอื่นช่วย
(นักเรียนคนอื่นช่วยกันบอก)

Wisarut(student)      :              Laura does the shopping in the evening
Teacher                    :              ต่อไปวัชรพงศ์
Watcharapong(student)      :         Laura has dinner in the evening
Teacher                              :              ต่อไป คนสุดท้าย What does laura do in the evening? พิมมาดา
Pimmada(student)    :         Laura goes to bed in the evening
Teacher                    :         And you. What do you do in the morning? ภานุวัตน์
Phanuwat(student)     :              I get up in the morning
Teacher                    :         What time do you get up?
Phanuwat(student)     :              I get up in the morning at 6 o’clock
Teacher                    :         At 6 o’clock in the morning. ต่อไปนาวิน
:         What do you do in the morning?
Nawin(student)        :              I have breakfast in the morning.
Teacher                    :              In the morning not ดิ morning ต่อไปศิวกรณ์
:         What do you do in the afternoon?
Siwakron(student)    :              I go to school.
(นักเรียนคนอื่นๆหัวเราะ)

Siwakron(student)    :         I have lunch in the afternoon.
Teacher                        :              I have lunch ok. ต่อไป ชลันดา What do you do in the
evening?
Chalanda(student)      :              I have dinner in the evening.
Teacher                        :              In the evening กมลทิพย์ What do you do in the morning?
Khamontip(student)  :              I go to school.
Teacher                        :              ศุภณัฐ What do you do in the afternoon?
Suppanut(student)   :         I have dinner เฮ้ย I have lunch in the afternoon.
Teacher                        :              ทีนี้นักเรียนมาดูคำศัพท์กันนะคะ ทวนคำศัพท์ก่อน ดูคำศัพท์ในข้อ 6 พร้อมๆกัน
:         นั่งตัวตรงๆ อ่านพร้อมกัน one two three 
:         นักเรียนอ่านคำศัพท์ Have diner, Watch a DVD, Have lunch, get up, Have a cup of tea, Work on the computer, Go to bad, Do the shopping, Do homework, Go jogging, GO to school
                                          :         นักเรียนดูนะคะ จากที่สังเกตมา เราตอบ Laura ทำอะไร ตอนไหนเนี่ย
:         Laura subject เป็นเอกพจน์ Verb จะต้องเติม s หรือ es
แต่ถ้า Subject เป็น I ต้องเติมมั้ยคะ ?
Students                       :              ไม่ต้อง
Teacher                        :              ไม่ต้องค่ะ อ่ะ ที่นี้ นักเรียนดู Writing ในข้อที่ 7
:         What’s your daily routine? ให้เราเขียนบรรยายว่ากิจวัตรประจำวันของเราทำอะไรบ้าง ตั้งแต่ In the morning, In the afternoon and In the evening เอาสมุดขึ้นมาค่ะ
Students                       :              กี่กิจกรรมครับ
Teacher                        :              ให้ได้รวมกันอย่างน้อยคนละ 10 ประโยคนะคะ 10 ประโยค เขียนหัวข้อว่า
My daily routine ในหนังสือนะคะ เปลี่ยนจาก your daily routine
เป็น My daily routine






        
     Focus of the observation


Nowadays we can use many methods for teaching English in the classroom such as task base learning, project base learning, content based learning, problem based learning, etc. We can apply for our student for their learning. The propose student to learn, enjoy learning and use in their real life situations.
Today we observed teacher Rapeeporn   Tongcherd. She thought Mattayom1 Kanlayaneesithammarat School. Student has intermediary knowledge because this class is study in English program. In this time teacher teaches from the students’ book. The content about preposition and present simple tense, teacher uses Thai and English language in classroom and she has process teaching is clear because the most students understand the content, which is a measure of tasks.
First teaching strategies, teacher can have the process teaching by using 3P for this time such as Warm up is teacher ask students a question individual. That’s can make student concentrate in the class. They’ll prepare themselves for answer, Presentation is she explains how to use preposition and present tense. She gives an example to the student and uses both Thai and English language and practice is students do exercise in this book and the task is homework making their own sentences by using present simple tense.
Second, the classroom management is students seating with their partner. Sometimes they learn by help each other. The characteristics of students have different in seat. Classroom behavior of students in the front of class will have diligent for tech and ask questions when she doesn’t clear the content but in the back of the classroom study behavior they were talking while teacher explained.
Next, types of teaching activities for this class have individual activities. Teacher asks a questions and random students to answer it by using English. Students will have to concentrate in the class because they will make the answer before teacher ask them.
Then, teacher use of material is Access1 Student’s Book by Virginia Evans and Jenny Dooley for Grade7. In the book content has a picture, grammar, exercise, conversation, etc. and use a microphone for convenient communication but she doesn’t use other material for teaching.
Another, teacher teaches the structure in English. Sometimes she explains in Thai. Teacher tells the students about vocabulary when they don’t know the meaning. Sometimes the students don’t understand if the teacher use English too much.
The other, students has the problems about pronunciation and the meaning of the word. Teacher has to stimulate and tell them when they made mistakes but she doesn’t solve the pronunciation when some student mispronounce.
And interaction, from the student task is most of the student understand in content and can make their own sentences. While working they interact with each other, exchange opinion and giving their own opinion.
Finally, from the observation teacher Rapeeporn   Tongcherd. Mattayom 1 Kanlayaneesithammarat School. Students have background knowledge and they understand what teacher though. Teacher uses the 3P technique for teaching in class room. She starts the class with asking a question. She uses Thai and English in the classroom.  For students’ task, they do homework by making their own sentences from the lesson. Students have interaction in class. Teacher should support students to use English more in class and teacher should have more materials especially authentic materials.
And from my experience observation, I think I can apply this to my teaching such as strategies of teaching, process teaching, control in classroom, etc. It can develop for my teaching in next time.








0 ความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น

 

Roypim2612 Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos