วันพุธที่ 10 กรกฎาคม พ.ศ. 2556

Learning Log - week 6*

เขียนโดย Unknown ที่ 15:59

Mon.1 July 2013
      Today Teacher example the process and describe lesson plan. Student should have the structure objective each the unit for it has good process such as  
Example lesson plan, The topic of water is life

Unit 1
Topic
(easy to difficult)
Vocabulary
Grammar
Skill
Indicator
Media
Time
The Giving tree

Past T
pronunciation

From syllabus
Listen to record

40 h.

Ex : summarize a short paragraph. Doing the project on “Environment”
Student should use 4C such as Grammatical competence, Competence, Connection, Community


*** I + 1 = Comprehensible Input (ตัวป้อนเข้า ที่สามารถเข้าใจ) ***
แปลว่า  I = input (background knowledge), 1 = Teacher
Input ----> Process ----> Output ----> Outcome (ผลลัพธ์ความพึงพอใจ)
*** ครูต้องบวกความรู้ให้นักเรียนจากความรู้เดิมแค่ 1 เท่านั้น ***
(สมมติฐาน ครูใช้แนวคิดว่า เด็กต้องมีความรู้เดิมก่อน แล้วครูเป็นผู้เพิ่มความรู้ให้มาแค่ 1 ระดับ)
Language acquisition is I + 1 = Comprehensible Input
Note : teacher should have Needs Analysis : วิเคราะห์ความต้องการของเด็กทุกคนก่อนสอน
 
 









CLT : การสอนแบบบูรณาการทักษะ ดูสาระเป็นสำคัญอันดับแรก
Example : การเขียน ตัวชี้วัด / วัตถุประสงค์
 ตัวชี้วัด (Indicator)
 Goal/aim (เป้าหมาย)
วัตถุประสงค์ (นำมากจากตัวชี้วัดไปตั้ง)
      1. Performance (what Ss can do?) ex. Can speak, Can writing
      2. Condition สื่อ
Ex. Ss will be able to listen to the giving tree story.
      3. Standard มาตรฐาน (ได้รับมาตรฐานแค่ไหน) ขึ้นอยู่กับความสามารถของผร.

      Goal : Ss will be able to(v1) communicate in macro skill (speak, write, read and listen)
      Focus : Listening and Speaking
Objective (จุดประสงค์ในแต่ละหน่วย นำมาจากตัวชี้วัด/ไม่ต้องยึดมาตรฐาน)
      1. Enabling objective ความสามารถ
      2. Terminal objective
      ***การตั้งวัตถุประสงค์มีหลักการดังนี้
      1. Clear      ชัดเจน
      2. Specific กระชับ
      3. Concise   รัดกุม
Example : Ss will be able to listen story (เน้นฟังอย่างเดียว)
*หาสื่อที่สอดคล้องกับความสามารถของเด็ก*

Rulebric การวัดผลแนวใหม่
     - Evaluation (ประเมินค่า A B C D จากการทดสอบ)
     - Assignment (ประเมินผล เพื่อปรับปรุงพัฒนา) 

    In addition, student should have clear, specific and concise of process.  So, lesson plans for the benefit of students and teachers to develop further.

0 ความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น

 

Roypim2612 Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos