Mon.1 July 2013
Today Teacher example the process and describe lesson plan. Student should have the structure objective each the unit for it has good process such as
Example lesson plan, The topic of water is life
Unit 1
Topic
(easy to difficult)
|
Vocabulary
|
Grammar
|
Skill
|
Indicator
|
Media
|
Time
|
The Giving tree
|
Past T
pronunciation
|
From syllabus
|
Listen to record
|
40 h.
|
Ex : summarize a short paragraph. Doing the project on
“Environment”
Student should use 4C such as Grammatical
competence, Competence, Connection, Community
|
CLT : การสอนแบบบูรณาการทักษะ ดูสาระเป็นสำคัญอันดับแรก
Example : การเขียน ตัวชี้วัด / วัตถุประสงค์
ตัวชี้วัด (Indicator)
Goal/aim (เป้าหมาย)
วัตถุประสงค์ (นำมากจากตัวชี้วัดไปตั้ง)
1. Performance (what
Ss can do?) ex. Can speak, Can writing
2. Condition สื่อ
Ex.
Ss will be able to listen to the giving tree story.
3. Standard มาตรฐาน (ได้รับมาตรฐานแค่ไหน) ขึ้นอยู่กับความสามารถของผร.
Goal : Ss will be able to(v1)
communicate in macro skill (speak, write, read and listen)
Focus : Listening and Speaking
Objective
(จุดประสงค์ในแต่ละหน่วย นำมาจากตัวชี้วัด/ไม่ต้องยึดมาตรฐาน)
1. Enabling objective ความสามารถ
2. Terminal objective
***การตั้งวัตถุประสงค์มีหลักการดังนี้
1. Clear ชัดเจน
2. Specific กระชับ
3. Concise รัดกุม
Example
: Ss will be able to listen story (เน้นฟังอย่างเดียว)
*หาสื่อที่สอดคล้องกับความสามารถของเด็ก*
Rulebric การวัดผลแนวใหม่
- Evaluation (ประเมินค่า A B C D จากการทดสอบ)
- Assignment (ประเมินผล
เพื่อปรับปรุงพัฒนา)
In addition, student should have clear, specific and concise of process. So, lesson plans for the benefit of students and teachers to develop further.
In addition, student should have clear, specific and concise of process. So, lesson plans for the benefit of students and teachers to develop further.
0 ความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น